10 znakov najatraktívnejších zamestnávateľov
Najatraktívnejší zamestnávatelia na svete majú spoločné znaky. Aké sú to?
Spoločnosť Universum, ktorá je globálnym lídrom v employer brandingu, každoročne skúma spoločnosti a ich vlastnosti, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť talentov a absolventov škôl v prieskume s názvom Najatraktívnejší zamestnávatelia na svete. Na základe prieskumu zostavuje rebríčky top svetových zamestnávateľov. Tieto spoločnosti majú vo všeobecnosti silnú značku, presvedčivý marketing značky a špecifické EVP – Employer value proposition.
Najatraktívnejší zamestnávatelia neprekvapili a prvenstvo na prvých priečkach v roku 2017 si udržujú tie isté spoločnosti ako v roku 2016. Jednotka je Google, nasleduje Microsoft a Apple.
Zaujímavé je pozrieť sa bližšie na to, v čom vynikajú najatraktívnejší zamestnávatelia na svete. Prieskum porovnával EVP zamestnávateľov, ktorí patria do kategórie najatraktívnejších svetových zamestnávateľov s tými, ktorí do tejto skupiny nepatria.
V nasledujúcich 2 zoznamoch si môžete pozrieť rozdiely priorít v týchto 2 kategóriách spoločností.
Spoločnosti v kategórii "Najatraktívnejší svetoví zamestnávatelia" | Spoločnosti nezaradené do skupiny „Najatraktívnejší svetoví zamestnávatelia“ |
---|---|
1. Záväzok diverzity a inklúzie | 1. Priateľské prostredie |
2. Pracovné výzvy | 2. Pracovné výzvy |
3. Profesionálne tréningy a rozvoj | 3. Kreatívne a dynamické pracovné prostredie |
4. Kreatívne a dynamické pracovné prostredie | 4. Inovácie |
5. Priateľské prostredie | 5. Vysoká úroveň zodpovednosti |
6. Spoločenská zodpovednosť organizácie | 6. Rešpekt |
7. Príležitosti na leadeship | 7. Zameranie na zákazníka |
8. Inovácie | 8. Profesionálne tréningy a rozvoj |
9. Lídri, ktorí podporujú rozvoj ľudí | 9. Tímovo orientovaná práca |
10. Rešpekt | 10. Atraktívny produkt a služby |
Prieskum sa týka korporácií a veľkých spoločností. Inšpiráciou k zlepšeniu svojej zamestnávateľskej značky môže byť však akémukoľvek zamestnávateľovi. Prieskum a atribúty môžu tiež poslúžiť pri vlastnej tvorbe EVP, avšak netreba zabúdať, že EVP musí byť autentická a skutočná.
Ako sme postupovali pri definovní EVP a employer brandingu pre spoločnosť ON Semiconductor, si prečítajte v Case study, ktorá je na stiahnutie tu
Zdroj a metodika výskumu
Výsledky prieskumu „Najatraktívnejší zamestnávatelia“ pochádzajú z odpovedí 294 663 študentov z obchodných a technických škôl v 12 najväčších svetových ekonomikách (Brazília, Kanada, Čína, Francúzsko, Nemecko, India, Taliansko, Japonsko, Rusko, Južná Kórea , Spojené kráľovstvo a USA). Spoločnosť je zaradená do tejto kategórie „Najatraktívnejší zamestnávatelia“ ak spĺňa min. 90% hodnotenia ideálneho zamestnávateľa v minimálne šiestich z 12 trhov. Prieskum sa uskutočnil od októbra 2016 do júna 2017. Report si môžete pozrieť tu http://www2.universumglobal.com/worlds-most-attractive-employers-2017