10 znakov najatraktívnejších zamestnávateľov

Najatraktívnejší zamestnávatelia

10 znakov najatraktívnejších zamestnávateľov

Najatraktívnejší zamestnávatelia na svete majú spoločné znaky. Aké sú to?

Spoločnosť Universum, ktorá je globálnym lídrom v employer brandingu, každoročne skúma spoločnosti a ich vlastnosti, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť talentov a absolventov škôl v prieskume s názvom Najatraktívnejší zamestnávatelia na svete. Na základe prieskumu zostavuje rebríčky top svetových zamestnávateľov. Tieto spoločnosti majú vo všeobecnosti  silnú značku, presvedčivý marketing značky a špecifické EVP – Employer value proposition.

Čo to je EVP  čítajte tu

Najatraktívnejší zamestnávatelia neprekvapili a prvenstvo na prvých priečkach v roku 2017 si udržujú  tie isté spoločnosti ako v roku 2016. Jednotka je Google, nasleduje Microsoft a Apple.

Zaujímavé je pozrieť sa bližšie na to, v čom vynikajú najatraktívnejší zamestnávatelia na svete. Prieskum porovnával EVP zamestnávateľov, ktorí patria do kategórie najatraktívnejších svetových zamestnávateľov s tými, ktorí do tejto skupiny nepatria.

V nasledujúcich 2 zoznamoch si môžete pozrieť rozdiely priorít v týchto 2 kategóriách spoločností.

Spoločnosti v kategórii
"Najatraktívnejší svetoví zamestnávatelia"
Spoločnosti nezaradené do skupiny
„Najatraktívnejší svetoví zamestnávatelia“
1. Záväzok diverzity a inklúzie1. Priateľské prostredie
2. Pracovné výzvy2. Pracovné výzvy
3. Profesionálne tréningy a rozvoj3. Kreatívne a dynamické pracovné prostredie
4. Kreatívne a dynamické pracovné prostredie4. Inovácie
5. Priateľské prostredie 5. Vysoká úroveň zodpovednosti
6. Spoločenská zodpovednosť organizácie6. Rešpekt
7. Príležitosti na leadeship7. Zameranie na zákazníka
8. Inovácie8. Profesionálne tréningy a rozvoj
9. Lídri, ktorí podporujú rozvoj ľudí9. Tímovo orientovaná práca
10. Rešpekt10. Atraktívny produkt a služby

Prieskum sa týka korporácií a veľkých spoločností. Inšpiráciou k zlepšeniu svojej zamestnávateľskej značky môže byť však akémukoľvek zamestnávateľovi. Prieskum a atribúty môžu tiež poslúžiť pri vlastnej tvorbe EVP, avšak netreba zabúdať, že EVP musí byť autentická a skutočná.

Ako sme postupovali pri definovní EVP a employer brandingu pre spoločnosť ON Semiconductor, si prečítajte v Case study, ktorá je na stiahnutie tu

Zdroj a metodika výskumu
Výsledky prieskumu „Najatraktívnejší zamestnávatelia“ pochádzajú z odpovedí 294 663 študentov z obchodných a technických škôl v 12 najväčších svetových ekonomikách (Brazília, Kanada, Čína, Francúzsko, Nemecko, India, Taliansko, Japonsko, Rusko, Južná Kórea , Spojené kráľovstvo a USA). Spoločnosť je zaradená do tejto kategórie „Najatraktívnejší zamestnávatelia“ ak spĺňa min. 90% hodnotenia ideálneho zamestnávateľa v minimálne šiestich z 12 trhov. Prieskum sa uskutočnil od októbra 2016 do júna 2017. Report si môžete pozrieť tu http://www2.universumglobal.com/worlds-most-attractive-employers-2017

Chcem pomôcť s EVP

 

Alena Mazánová

Dávny fluktuant, teraz však najlepší lojálny pracovník, lebo z vlastnej firmy sa ťažko odchádza. A tak som verná vlastnému štúdiu už 20 rokov. A aby nebola nuda, tak objavujem. Maličkosti aj nové objavy vedy. Učím sa. A učím. Stále niečo. Momentálne maľovať maky.

Žiadne komentáre

Odoslať komentár


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.