Objavte Employer value proposition
EVP (Employer value proposition – kľúčová hodnota pre zamestnanca) – je dôležitým pojmom v employer brandingu.
Je obdobou výrazu USP (Unique selling proposition – jedinečný predajný argument), ktorá sa používa v marketingu a odpovedá na otázku, prečo by si mal zákazník kúpiť práve tento produkt.
Obdobne to platí pri EVP, ale namiesto zákazníka je cieľom nášho záujmu zamestnanec. EVP odpovedá na otázku, prečo by si mal potenciálny zamestnanec vybrať spomedzi iných zamestnávateľov práve danú spoločnosť.
Povedané odborným slovníkom, EVP definuje kľúčový positioning spoločnosti ako zamestnávateľa. Zahŕňa súbor ponúk, asociácií a hodnôt charakteristických pre danú spoločnosť, ktoré sú relevantné pre aktuálnych aj potenciálnych zamestnancov a robia spoločnosť jedinečnou a atraktívnou.
Zjednodušene povedané: USP slúži na získanie zákazníka a EVP slúži na získanie zamestnanca.
Employer value proposition je základným pilierom na komunikáciu značky zamestnávateľa.
Najnovší príklad z praxe:
Pre spoločnosť ON Semiconductor Slovakia sme na základe prieskumu a zistení z workshopov zadefinovali takúto Employer value proposition:
ON Semiconductor Slovakia
Medzinárodná korporácia s rodinnou atmosférou.
Pevnými nohami v Piešťanoch a v Bratislave s dosahom po celom svete.
Americké gény a slovenské bunky.
Pomocná ruka a Tímový duch.
Férové jednanie a ľudský prístup.
Employer value proposition sme rozvinuli v autentickom príbehu, ktorý si môžete prečítať na kariérnej stránke spoločnosti www.kariera-onsemi.sk
Chcem pomôcť s EVP