Natrieť sa zemiakovou kašou? Prečo nie?

Natrieť sa zemiakovou kašou? Prečo nie?

Žijeme v období iracionálneho a prudko náhodného „umenia“ Facebooku.  Z večera do rána dokážete vyvolať mániu  absurdnou udalosťou na sociálnej sieti. Čím bizarnejšiu vec vypustíte, tým máte väčšiu šancu na úspech.

Aktuálne dominuje na Facebooku zakladanie dadaistických udalostí, ktorých sa môžete slobodne zúčastniť, ako napríklad Behanie s nožničkami okolo bazéna, Manikúra rybacích prstov, Koncert mačiek s bipolárnou poruchou či Žranie suchej pletenky.  Vďaka za takéto virály. Spôsobujú okamžitú prestavbu mozgu a narušenie stereotypu. Ruku na srdce, nevytrhne vás takáto bizarnosť zo scrollovania v nudnom očakávanom obsahu Facebooku? Že áno? Jasné, že je to celé trochu mysteriózny art, lebo do poslednej chvíle nikto netuší,  či sa udalosť reálne uskutoční alebo nie.

Nás z ponuky nastávajúcich eventov v rámci slovenského Facebooku zaujalo Agresívne potieranie si tela horúcou zemiakovou kašou na Slavíne.  Udalosť je naplánovaná na 11. mája 2018 a o akciu prejavilo do dnešného dňa záujem už 11 800 ľudí. Predstavte si, že ľudia reálne pod udalosťou diskutujú, či sa bude na telo potierať kaša s maslom, či bude uvarená zo slovenských zemiakov, a či sa vytvorí aspoň jedna várka kaše zo sójového mlieka pre vegánov.  Takáto spontánna a vtipná interakcia publika je snom každého marketéra.

V USA sa prvá séria bizarných udalostí objavila na Facebooku už v  roku 2015.  Medzi prvé masové úspechy patrí event Sama Forana z Ontaria, ktorý vyvolal masový záujem o Plakanie a jedenie chleba osamote na dlážke. Po dvoch hodinách od zverejnenia udalosti prejavilo záujem prvých 500 Foranových priateľov, ráno ich bolo rádovo niekoľko tisíc. (Zdroj www.wczr.com) Ľudia sa za touto lepkovou bizarnosťou išli zblázniť.

Z pohľadu dizajnového štúdia je veľmi zaujímavé pozorovať, že eventom tohto typu neprekáža grafika zo skicára či rozmazaná fotografia. Dôležité je aj polopatistické pomenovanie. Žiadne inotaje. Z vizuálu musí byť  jasné, že ide skutočne o jedenie chleba a plakanie na dlážke.

Nás v tíme pobavil aj americký gastronomický event: Jedenie burrita v aute počas pesničky Beautiful od Christiny Aquilery a medzinárodná udalosť: „Staň sa skutočným zemiakom“ . Možno rozmýšľate, či je za tým krumpľovým eventom aj nejaký druhý plán. Nie je. Sprievodný text hovorí jednoznačne: „Splň si svoje sny a staň sa najnádhernejším stvorením na Zemi. Už nemusíš túžiť po  vzhľade zemiaku, keď sa zemiakom môžeš rovno stať.“

O reinkarnáciu do zemiaka prejavilo záujem 20 000 ľudí.
30 000 ľudí potvrdilo účasť na evente. No nie je to na zjedenie?

Ak si všimnete, za bizarnými eventmi väčšinou stoja jednotlivci túžiaci po recesii.  Komerčné značky si zatiaľ na takýto úlet veľmi netrúfli, čo je škoda.  A tak sme si trúfli my. Na Facebooku aktuálne organizujeme  Protestné cucanie pikaa proti vianočnému zhonuPodľa odporúčaní psychológov z Kuala Lumpur má totiž cucanie pikaa antistresové účinky skoro ako odvar z bobkového listu. Cucanie sa najlepšie prevádzkuje na eskalátore a s distingvovaným výrazom v tvári.

S  udalosťou CUBE STUDIA sme oslovili už milión Slovákov a 16 000 ľudí prejavilo aktívny záujem.  Funguje to.  Vidíme sa 17. decembra od 16,00h-16,15h s pikaom v ruke.

 

 

 

 

 

Jana Pekárková

Žiadne komentáre

Odoslať komentár


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.