HODNÉ ZAMYSLENIA z ankety Najzamestnávateľ roka 2023

employer branding

HODNÉ ZAMYSLENIA z ankety Najzamestnávateľ roka 2023

Príbeh začal pozvaním do odbornej poroty od organizátora ankety Najzamestnávateľ roka. Pokračoval večerným klikaním na kariérne weby, fejsbúky a linkediny desiatok pridelených spoločností, keď mi manžel podsúval pod nos večeru.  Čo som jedla, to si už nepamätám, aj keď od neho sa dá očakávať len dobré jedlo. Čo si však pamätám, je niekoľko spoločností, ktoré môj mozog vyhodnotil ako vhodné na akciu SAVE AS.
A tak z toho množstva informácií sa vyselektovalo zopár, ktoré sa uložili do mojej pamäte do priečinka HODNÉ ZAMYSLENIA. Aj keď je už viac ako mesiac po hodnotení, stále si držia svoje miesto a ja z nich vyberám zopár podnetov hodných zamyslenia.

Na úvod musím povedať, že som vedela relevantne ohodnotiť spoločnosti len z hľadiska externej komunikácie. Nemenej dôležitá je však aj interná komunikácia, no k tej som prístup v rámci hodnotenia nemala, keďže som mala k dispozícii len externé komunikačné kanály.

Veci hodné zamyslenia

Ak by som bola potenciálnym zamestnancom hodnotených firiem, z externej komunikácie by som sa dozvedela všetko potrebné o voľných pracovných pozíciách, náplniach práce a benefitoch. Už oveľa menej o hodnotách firmy, firemnej kultúre, prostredí. Spoločnosti často svoje hodnoty len taxatívne vymenovávajú, ale zostávajú bez života, bez emócie, bez predstavy, čo naozaj znamenajú a ako sú v spoločnosti etablované.

Perfektné benefity nie sú značkou zamestnávateľa

Bola som prekvapená ako málo priestoru spoločnosti venujú komunikácii z hľadiska employer brandingu.
Spoločnosti prihlásené do ankety prezentovali skutočne perfektné benefity pre zamestnancov, ktoré im potichu závidím, ale tie ťažšie merateľné veci, no o to hodnotnejšie, poväčšine chýbali. Určité benefity sú väčšinou v rámci segmentu „must have“ a nie sú zásadné rozdiely medzi spoločnosťami. Isto sú aj výnimky, kde sa benefity vymykajú priemeru a môžu byť dôležitým rozhodovacím kritériom. Okrem komunikácie benefitov mi chýbal väčší pohľad na firemnú kultúru, hodnoty, prostredie, spokojnosť či angažovanosť zamestnancov. U niektorých zahraničných spoločností som mala vhľad len globálny, ale žiadnu alebo len čiastočnú predstavu o slovenskom prostredí.

Odvaha komunikovať

Z niektorých spoločností som bola vyslovene nadšená a prekvapili ma aj odvahou, ktorú do komunikácie vniesli. Často sa hlásia k témam, ktoré sú citlivé alebo príliš liberálne pre konzervatívnu časť našej spoločnosti a jednoduchšie by bolo ich vynechať, aby náhodou neodradili možného kandidáta z opačného názorového spektra. Na druhej strane táto odvaha dáva jasnú identitu, tvár spoločnosti a pritiahne kandidátov, ktorí sa stotožňujú s týmito postojmi. Spoločnosť tak priťahuje ľudí hodnotovo konzistentných  a práve to môže byť tým rozhodovacím kritériom, na základe ktorého si potenciálny zamestnanec vyberá práve túto spoločnosť.

Výborne som hodnotila komunikáciu VÚB banky, Slovenskej sporiteľne.
Za jednoznačnú tvár, odvahu a konzistentnú komunikáciu bola mojim favoritom 365 banka.

 

Najzmestnavatel roka

Najzamestnavatel roka 365 banka

zdroj: https://kariera.365.bank/

 

Okrem jednoznačne a odvážne zadefinovaných hodnôt má banka rozsiahly kontent na kariérnej webstránke. Špeciálnu podstránku venuje študentom a ich úspešným príbehom. Veľký dôraz kladie na predstavenie ľudí,  či už vedenia alebo tímu spolupracovníkov. Odbúravajú tým neistotu potenciálnych zamestnancov.

 

 

Špeciálne vytvorené videá predstavujú vybrané pracovné pozície prostredníctvom ľudí na týchto pozíciách.

365 bank videa pracovne pozicie

zdroj: https://kariera.365.bank/

 

Na komunikáciu firemnej kultúry, predsatveniu ľudí, hodnôt v akcii a aktivít, ktorými ľudia v banke žijú využíva spoločnosť sieť Linkedin.

 

Slogan banky „banka pre dnešných ľudí“ s hashtagom pre HR #RadostPracovat dokonale odzrkadľuje aj hodnoty i komunikáciu v rámci employer brandingu a hodnotovo definuje cieľovú skupinu svojich zamestnancov. Z celej komunikácie banky cítiť, že slogan nie je len klišé a zastrešuje celú filozofiu banky. S filozofiou je v úplnom súlade aj vizuálna forma a tone of voice a vytvára tak jedinečný a rozpoznateľný brand.

 

 

Prehľadné informácie a autentický pohľad na firmu

V prehľadnosti, jasnosti komunikácie v rámci kategórie Doprava a logistika mi zostala v pamäti Packeta. Kariérna stránka má všetko, čo má obsahovať. Príbeh, fakty, hodnoty aplikované do reálneho fungovania firmy. Prehľadne spracované voľné pracovné pozície, všetko o náborovom procese, Packeta očami zamestnancov. Stránku po technickej a užívateľskej stránke spoločnosť perfektne spracovala. Prehľadná, funkčná a navyše so sviežimi, neformálnymi textami bez prázdnych fráz.

najzamestnavatel roka packeta

https://www.packeta.sk/kariera

Výborne spracované texty doplnené o fotografie zamestnancov z pracovného prostredia a ich vlastné vyjadrenia urobili z Packety pre mňa favorita svojej kategórie. K jasnej a zrozumiteľnej komunikácii netreba až tak veľa. Komunikácia v rámci employer brandingu nepotrebuje veľkú kreatívu, ale autentickosť, konzistentnosť, releventné informácie a určitý čas.
Aj  z mojej skúsenosti viem, že spoločnosti majú záujem budovať svoju značku zamestnávateľa, ale často táto dôležitá ale neurgentná činnosť ustúpi rovnako dôležitej, ale urgentnej. V horšom prípade len urgentnej.

Verím, že investícia, či už časová alebo finančná sa mnohonásobne vráti.

 

Ak je teraz pre vás aktuálna téma – značka zamestnávateľa, rada sa s Vami porozprávam.

Dohodnúť stretnutie
Alena Mazánová

Dávny fluktuant, teraz však najlepší lojálny pracovník, lebo z vlastnej firmy sa ťažko odchádza. A tak som verná vlastnému štúdiu už 20 rokov. A aby nebola nuda, tak objavujem. Maličkosti aj nové objavy vedy. Učím sa. A učím. Stále niečo. Momentálne maľovať maky.

Žiadne komentáre

Odoslať komentár


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.