Zázrak za deravý groš
Voľné pracovné miesta, nedostatok vhodných kandidátov. Na vaše pracovné inzeráty reaguje málo ľudí. Realita súčasnej doby. Zamysleli ste sa nad ich znením? Nestačí vyčerpávajúci popis pracovnej náplne, súhrn požiadaviek a výpočet benefitov. Stolný futbal, káva zadarmo a straváče za 4 € urobia zázrak nanajvýš za deravý groš.
Ak chcete zvýšiť úspešnosť vašich pracovných inzerátov, musíte sa pozrieť na prácu z iného uhla. Treba si uvedomiť to, čo všetci vieme – ľudia prácu majú. Tak ako majú mydlo, telefón, niektorí aj kolobežku. Ak chcete, aby si kúpili vašu značku mydla, telefónu a kolobežky, musíte u nich vyvolať túžbu práve po tejto vašej značke mydla, telefónu a kolobežky. Ak chcete dosiahnuť, aby prejavili záujem o vaše voľné miesto softvérového machra, predavača, závlahára, rovnako v nich musíte vyvolať záujem stať sa softvérovým machrom, predavačom, závlahárom práve vo vašej spoločnosti. V ideálnom prípade dosiahnuť, aby sa ľudia do vašej značky zamilovali. To sa vám však rozhodne nepodarí vymenovaním požiadaviek, povinností a zoznamom benefitov.
Ľudia v súčasnosti majú na výber, a teda nie sú pod tlakom zobrať čokoľvek.
Nespokojní zamestnanci menia samozrejme prácu ochotnejšie. No nie každý nespokojný zamestnanec chce zmeniť prácu za každú cenu. Objavujú sa pochybnosti a obavy. A k tomu potreba zvyknúť si na nový kolektív, šéfa, novú náplň práce. „A čo keď to bude ešte horšie? Veď nakoniec, nie je to tu také zlé…“
No nielen nespokojní zamestnanci, ale aj tí spokojní menia prácu. Čím mladší, tým ochotnejšie. Najviac preferované obdobie lojálnosti k jednému zamestnávateľovi je podľa prieskumu televízie TA3 3-5 rokov.
V hre je lákavejšia náplň práce, finančné aj nefinančné benefity, dostupnosť. Čím vyššie vzdelanie, tým má väčšiu váhu atraktívnejšia náplň práce, kariérne možnosti alebo naopak work-life balance pred finančnými možnosťami.
A prečo o tom hovorím? Nuž, keď píšete pracovné inzeráty alebo robíte náborové kampane, je potrebné si toto všetko uvedomiť. Zamyslite sa nad tým, ako zbaviť ľudí obáv a akú motiváciu k zmene im viete reálne poskytnúť, aby sa rozhodli práve pre vás.
Pracovné inzeráty, ktoré dokážu presvedčiť a namotivovať, nie sú popisom pracovného miesta, výpočtu požiadaviek, vlastností a schopností, ale sú to reklamné texty.
Návod na dobrý pracovný inzerát som zhrnula do 7 bodov v článku 7-bodov-pre-dobry-naborovy-inzerat
Chcem nezáväzné stretnutie