Firemná kultúra v komiksovom príbehu
Ako predstaviť progresívny, nie však veľmi známy startup študentom FIIT na Night of chances v konkurencii veľkých značiek?
Všetko sa to začalo v hodine dvanástej krátko pred dôležitým eventom na FIIT (Fakulta informačných technológií) v Bratislave, na ktorom sa predstavujú zamestnávatelia z IT sektora a technológií a lovia najlepších študentov pre svoje značky. Prezentácia na FIIT je veľká vec. Predstavujú sa tu známe značky a lovia najlepšie mozgy.
Optotune Slovensko je dcérska spoločnosť úspešného švajčiarskeho startupu, avšak na Slovensku málo známa.
Našou úlohou bolo zaujať študentov informačných technológií tak, aby sa začali zaujímať o spoločnosť Optotune a prácu v nej.
Spoločnosť mala pripravený svoj stánok, do ktorého sme navrhli prezentačný panel, ktorý predstavil spoločnosť ako progresívny startup a k tomu sme si mohli dovoliť dať do ruky študentom neformálnu brožúru s primeranou dávkou humoru. Klient sa nezľakol nášho návrhu využiť pre odkomunikovanie posoltva formát komiksu s autentickými vyjadreniami zamestnancov s ich fotografiami. Tak sme rýchlosťou blesku vyspovedali zamestancov, aby sa nám firemná kultúra dostala pod kožu, nafotili sme ich a s určitou dávkou nadsádzky a navrhli metaforické situácie pre komiks.
Očakávaný úspech sa dostavil. Brožúra sa rozchytala ako teplé rožky. A nielen to.
O pár dní sme mali telefonát zo Švajčiarska, že aj „oni chcú také“. A tak sme znova zaradili rýchlosť blesku a letecky namierili do Zurrichu, absolvolali interview s desiatkou ľudí, tentoraz v multikulturálnom prostredí a o pár dní bola brožúra o ľuďoch a firemnej kultúre zo švajčiarskeho Optotune navrhnutá. Firemná kultúra vo švajčiarskom Optotune je odlišná ako tá slovenská a to sa v ich brožúre objavilo. Veď porovnajte sami!
A na záver slová klienta:
Hello Alena, thank you very much for your great work. I really like what you did. The borchure was very useful tool for motivating students and professionals to join us. Thank you. Manuel
Chcem orientačnú cenu