Ako sme hľadali e-shopistu
Napísal mi Tomáš, ktorý hľadá človeka do svojho tímu a chápe že to, ako bude vyzerať a znieť pracovný inzerát, sa v konečnom dôsledku odrazí na výsledkoch jeho firmy.
„Veľmi mi záleží na znení inzerátu. Keďže sme malá firma, oveľa viac si to odnesieme, ak spravíme nejakú chybu. A potýkame sa asi ako väčšina firiem s nedostatkom času niekoho niečo učiť. Potrebujem preto, aby zareagovali správni ľudia, z ktorých vyberiem takého, ktorý sa najviac hodí do tímu.“
A tak sme sa stretli. Stretnutia s Tomášom mám rada. Mám rada jeho životnú filozofiu, rada mu dávam otázky a počúvam odpovede.
Aby som vedela napísať inzerát, tak som sa potrebovala pozrieť na pracovnú pozíciu z pohľadu človeka, pre ktorého by bola atraktívna. Okrem pochopenia jeho pracovnej náplne sa treba vcítiť aj do jeho myslenia. Aké sú jeho motivácie? Čo má rád? Aké má obavy? A tak som kládla veľa otázok. Otázky sú dôležité. Otázka vás vedie k inému pohľadu na vec.
Som vďačná, keď klient chápe silu otázok. Takto to vidí Tomáš:
„Vďaka nášmu rozhovoru si viac uvedomujem hodnotu tvojho i svojho času. Rozhovor s tebou mi veľmi pomohol aj v tom, že položíš otázku, ktorú si ja nepoložím. Človeku by sa mohlo zdať, že veď to sám vymyslel, ale ten čas strávený spoločným rozhovorom bol dobre investovaný čas. Získal som potrebný iný uhol pohľadu. Najvyššia méta pre mňa by bola, keby som takéto rozhovory dokázal viesť sám zo sebou :-)“
Pre mňa odpovede na otázky tvoria bohatý základ pre tvorbu textu. Keď kladiem otázky a počúvam odpovede, vždy príde ten čas, keď sa mi roztancujú bunky v tele. Pocit – wau, je to tu! Mám to! Mám esenciu. Mám na čom stavať. Stačí doplniť, naformulovať, dať štruktúru.
Pozrite si tu, ako sa to podarilo.
E-shopista sa práve hľadá. Ak ho poznáte, prepošlite mu náš inzerát:-)
Potrebujem dobrý inzerát