Ako sa buduje silná značka bez šteniatka na plagáte?

Ako sa buduje silná značka bez šteniatka na plagáte?

Každá úspešná svetová značka v sebe ukrýva príbeh. Väčšina začiatkov skončila totálnym fiaskom a niekoľkými zlyhaniami. Možno trochu otrepaná veta, no vždy bolo podstatné jedno: ,,Nevzdať sa a veriť, že to raz vyjde!“ Tým, čo to vyšlo gratulujeme a o tých, ktorým biznis nevyšiel sa bohužiaľ, často nepíše.

Silný nadupaný príbeh plný emócií chytí za srdce, aj toho najväčšieho racionalistu (pozn. autora – racionalista – človek mysliaci absolútne bezemočne). Zapamätateľné logo a meno nie je všetko. Úspešné značky predávajú produkty, poskytujú služby, ale ľudia si ich vyberajú na základe emócií či spomienok, ktoré pri nich majú. Nesmieme dovoliť, aby na nás ľudia zabudli. A to je v 21. storočí dosť náročná úloha. Značka má teda dve možnosti. Buď:

  1. ostane značkou bez mena, emócií a bez pridanej hodnoty, ktorá časom upadne, niekam na dno značkových brakov,
  2. stane sa značkou s pridanou hodnotou, ktorú si ľudia zapamätajú, vybudujú si k nej vzťah a jej budúcnosť bude na sľubnej ceste k vrcholu.

Príbeh značky (brand story) musí byť postavený na uveriteľnom a teda pravdivom príbehu. Ľudia sa tak viac stotožnia s vašou filozofiou, produktami, či službami, ktoré sa im snažíte predať. Vykašlite sa nudný opis vašej firmy. Zamyslite sa nad prvou myšlienkou, ktorá sa spája s vašim biznisom. Opíšte vaše skutočné hodnoty a filozofiu. Nájdite niečo, čo vás posúvalo a motivovalo ísť ďalej v ťažších časoch. Sústreďte sa na veci, ktoré boli pozitívne, no nezabudnite spomenúť aj strachy, ktoré ste museli prekonať. Namiešajte váš príbeh vo vyváženom pomere. Gradácia obsahu dodá vašej značke správne tajomno.

Firma Oremus a jej firemná kultúra.

Úprimnosť sa stále nosí!

Zdá sa vám, že príbeh o vašej značke nie je kovbojka? V poriadku. Zjavne to tak malo byť. Dôležité je, aby ste ľudí nezavádzali a neklamali ich vymyslenými situáciami, ktoré sa vám počas cesty za snom nestali.

Počas našej 15 ročné marketingovej praxe sme narazili na rôznych klientov. V poslednej dobe sme mali zvláštne šťastie, Priezvisko ako brand! Prečo to nie je znakom nedostatku originality? Máme vysvetlenie.

Niektoré lokálne značky s bohatovu históriou budovali dôveru medzi svojimi zakázníkmi pomaly a postupne. Na základe pozitívnych referencií podaných ústne. Odporúčanie na základe reálne zažitých skúseností. Dnes je tento trend pomerne rovnaký, no trh je oveľa nasýtenejší. Lokálna značka = poctivá značka? Rodina Oremusova začala podnikať ešte v 90. rokoch minulého storočia. Z otca prešlo remeslo na syna.

,,Som rád, že k priezvisku Oremus si ľudia vypestovali dôveru. Mnohí poznajú pekárenské výrobky môjho otca, ktorý ich tiež predáva ako Oremus a toto priezvisko bolo v našom regióne vždy vnímané ako záruka kvality a poctivej práce. To, čo píšeme na obal je to, čo garantujeme. Nehovorí to nejaký neznámy farmár z druhého konca zemegule. Hovorím to ja. Branislav Oremus z Bánova.“

Oremus je značka, ktorá sa buduje desiatky rokov.

Keď sa práca stane vašim hobby, v tom momente prestávate pracovať. Pán Branislav Oremus vyrastal v rodine, kde rozvoniavalo čerstvé pečivo a zelenina vyspestovaná vo fóliovníku. Počas sezóny vstával spolu s otcom Jozefom vo veľmi skorých ranných hodinách, aby nachystali zeleninu a mohli ju počas dňa predávať na trhovisku. Tu sa začal písať jeho rajčinový príbeh. Nad pekárňou postavili skleník. Pracovať na veciach efektívne je jedným z dôležitých krokov úspešného podnikateľa. Pán Jozef Oremus si vybudoval pekáreň, ktorá sa dodnes teší vernej klientele po celom zapádnom Slovensku. Jeho syn Branislav v roku 2007 naplno rozbehom svoj biznis s termálnymi rajčinami a pestovaním gerbier. Každé ráno sa prejde po skleníkoch, aby skontroloval kvalitu paradajok a kvetín.

„Branislav Oremus je výnimočný pestovateľ. Má pevné nervy a zásady, ktorými chráni nielen ľudí na farme, ale aj svojich zákazníkov. Na Slovensku začal ako prvý s biologickou ochranou a odkedy ho poznám, jeho rajčiny sa nestretli s chémiou.“ povedal Ing. Zoltán Tamašek – odborník na biologickú ochranu rastlín.

Značka, ktorá má hodnotu.

Určite poznáte výrok: ,,papier znesie všetko a dobre spravená reklame znesie úplne všetko.“

My v CUBE studio obľubujeme lokálne značky. Počas tvorby vizuálnej identity vždy kladieme dôkaz na výpovede našich klientov. Pýtame sa, počúvame a fotíme ,,priamo pri čine“. Oremus farm si od nás odniesol nové logo, ručne vymaľovaný obal na rajčiny  a krásnu farbami i vôňami tancujúcu webovú stránku. TU sa môžete sami presvedčiť, že značka OREMUS je silný, emóciu nabitý brand.

Ste rodinná firma a budujete si svoju značku už niekoľko rokov alebo práve začínate? Silný boj s konkurenciou je vašou dennodennou úlohu a ťažko si pripúšťate, že MARKETING ozaj nie je na škodu. Napíšte nám. Veľmi radi sa s vami stretneme osobne a preberieme všetky možnosti. Konzultácie sú na nezaplatenie, pretože vám pomôžu pozrieť sa na veci z iného uhľa pohľadu. Každý krok k zmene je krokom vpred. Tak kedy sa vidíme?

Jednu konzultáciu poprosím.
Alena Mazánová

Dávny fluktuant, teraz však najlepší lojálny pracovník, lebo z vlastnej firmy sa ťažko odchádza. A tak som verná vlastnému štúdiu už 20 rokov. A aby nebola nuda, tak objavujem. Maličkosti aj nové objavy vedy. Učím sa. A učím. Stále niečo. Momentálne maľovať maky.

Žiadne komentáre

Odoslať komentár


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.