Kampaň na textil, ktorá nestratila niť

Textil Art of Today kon

Kampaň na textil, ktorá nestratila niť

Stretol sa tu mlynček na mäso, Richard Stanke a hačkovaný kôň. A dobrovoľne si to prišlo pozrieť 12 000 ľudí.
Tešíme sa, že sme mohli v CUBE studio pripraviť kampaň pre tak unikátny projekt ako Textile Art of Today. A s absolútnou dôverou organizátorov.  

S minimálnym budgetom sme pritiahli do galérie 50% viac ľudí ako máva Danubiana bežne počas jesenných výstav. Presne 12 006 ks. Prišli maminy s deťmi, babky, mladé páriky, staršie páriky,  aj celé partie či rakúski dôchodcovia. Mnohí boli vďaka tejto výstave v Danubiane prvý krát.

Koncept jednoduchý ako facka

Celú kampaň sme prepojili jednoduchým hashtagom #textilniejenuda, aby posolstvo nestratilo niť.  Textil je predsa moderná disciplína na míle vzdialená od kvetinovej dečky. A tento odkaz sme ťahali v online aj offline komunikácii. Lebo textil je vôňa. Textil je zvuk.  Textil je športový výkon. Textil je teleport medzi klobúky. Vždy sme sa napojili tento odkaz na nejaké konkrétne dielo.

Počas celej výstavy sme hovorili ľudskou rečou, nie rečou kurátorov. S kreatívnym promom a ´la pracie štítky sme sa objavili aj Fashion Live 2018 aj v KC DUNAJ. Textile Art od Today sme komunikovali ako Textil, ktorý netreba prať. 

Tvárou kampane sa stal Richard Stanke, ktorého sme nasadili do online spotu aj neskôr do bannerov.

Textil Art of Today

Spravili sme aj mini querillu na bratislavskej hrádzi, ktorú sme polepili textilnými nálepkami.
Prečítajte si viac

Najúspešnejší vizuál nebol pre deti

Čo si budeme hovoriť. Niekedy stačí málo a z mužov sa stanú milovníci textilného umenia.
Provokatívne dielo Ashley Catherine Smith sa stalo najúspešnejším vizuálom kampane s nadpriemernou mierou prekliku na web výstavy. Prečo asi?

Ashley vizual

Kreatívny koncept na kampaň nestačil

Aj za dobrou kampaňou je veľa mravenčej práce. Za dva mesiace sme poslali k Textile Art of Today 183 mailov. J.R. Tolkien by nám mohol závidieť to množstvo textov.
Do promo balíka sme zapojili i tradičné médiá.  Vďaka úzkej spolupráci s klientom sme dokázali dostať výstavu do viacerých televízií, denníkov, magazínov aj do slovenských rádií.  Danubiana cítila najväčší nápor ľudí po odvysielaní rannej show rádia FM a na rádiu Slovensko.

Textil Art of Today tv radio

Influenceri priniesli na výstavu kus človečiny a paštikový chlieb

A umelecké výstavy potrebujú spontánnosť a autentické reakcie typu „Wow, kokos ,chápete, ona spravila celého koňa…z textilu,“. Lebo umenie je emócia. Preto sme zapojili aj bratislavských influencerov, ktorí podporili výstavu bez nároku na honorár. Ďakujeme.

 Herečka Lyd Ondruš nám krásne cez stories pokryla celý svoj výlet do Danubiany od momentu, ako si do krabičky pripravila paštikový chlieb, cez cestu autobusom s priateľom Slovníkom cudzích snov,  až po spontánne reakcie na diela priamo v Danubiane.

Planéta s názvom „Proseccozadarmoforever“  a tvorivé súťaženie o lístky

Nie je nič lepšie, ako keď vám návštevníci sami generujú vtipný obsah na komunikáciu.

S influencermi sme tiež vyzvali ľudí, aby vymysleli názov pre svoju planétu. Bolo to promo virtuálneho výletu do vesmíru, ktorý výstava ponúkala. A tak vznikli originálne vesmírne telesá ako Slaný karamel, Proseccozadarmoforever,  Lietajúca vážka, Planéta ciruskantských potápačov, Raxacoricofallapatorius, Mimózna epopej, planéta Káva, na ktorej by bolo veľa šteniatok, Perina a planéta Jožo.

Textil Art of Today influenceri

Nezabudli sme ani na deti. Veď #textiljebabyfriendly

V spolupráci s rodinnými portálmi sme zatopovali články na prvé odporúčané pozície, čo bol skvelý ťah. Matky majú proste dobré akcie  v merku a prišli v hojnom počte.  A boli nadšené. Výstava ponúkala naozaj mnohé snové inštalácie aj pre najmenších.

A čo bude ďalej?

Pokračujeme.  Výstava bude mať v januári veľkú reinštaláciu v Tatranskej galérii v Poprade  a my máme kopec  materiálu, ktorý sme v „prvom kole“ nestihli použiť. Veď zima je ideálny čas zabaliť sa do textilu. #textilhrejivy

Aj ja chcem kampaň

Jana Pekárková

Žiadne komentáre

Odoslať komentár


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.