Textile Art of Today

Textile Art of Today

Zdvihli sme jesennú návštevnosť Danubiany  o 50%. Lebo textil nie je nuda.

Polovica augusta. Vzduch sa nehýbe. Len osy, pripité z ovocných limonád , lenivo krúžia okolo stola.   A zrazu je po pár minútach všetko inak. Osy plávajú v pohároch a my  v kampani pre Textile Art of Today. Lebo nadšenie, s ktorým ho organizátori predstavujú, je nákazlivé.

Tak sa začala naša spolupráca s akademickými maliarmi Andrejom a Martinom Augustínovcami.  Pri pohári limonády, tri týždne pred spustením najväčšieho výtvarného projektu v strednej Európe. Naša úloha? Vzbudiť záujem o textil a pritiahnuť do Danubiany čo najviac ľudí. A rýchlo. Čas už beží.

Pracovali sme s minimálnym budgetom na podporu. Trojciferným. Budget sme však  vykompenzovali trojkombináciou: kreatívny koncept, offline médiá a…..  mravenčia práca.  Za dva mesiace sme poslali k Textile Art of Today 183 mailov. J.R. Tolkien by mohol závidieť.

Podarilo sa.

Výstavu Textile Art of Today aj vďaka našej kampani navštívilo  viac ako 12 000 ľudí,
čo je takmer o 4000 ľudí viac, ako mala Danubiana na  jeseň 2017. Máme z toho neskutočnú radosť. Je to spoločný úspech.

Koncept kampane vychádzal z jednoduchého odkazu: Textil nie je nuda 
Message #textilniejenuda spájal celú našu kampaň, v online aj offline. Vždy fungoval v dvojici s niečim prekvapivým. Napr. Textil je vôňa. Textil je zvuk. Textil je video.  Textil je teleport. Textil je športový výkon. Textil je babyfriendly. Textil je hype.  Urobili sme maximum, aby ľudia toto trienále nevnímali ako výstavu dečiek, obrusov, gobelínov, vankúšov či výšiviek. Diela na tomto trienále  totiž prekračujú hranicu tradičného vnímania textilu. Na výstave ste predsa našli hovoriace knihy, videá, priestorové inštalácie aj  virtuálnu realitu.
Textil je hype.

O vizuály sme núdzu nemali, keďže samotné diela boli sami o sebe dosť expresívne.V bannerovej kampani sme stavili na príbehy umelcov a samotnú provokatívnosť diel. Dielo Ashley Catherine Smith, ktoré viac odkrýva ako zakrýva, sa stalo najúspešnejším vizuálom kampane s nadpriemernou mierou prekliku na web výstavy. Veď #textiljeprekvapivy

Zapojili sme tradičné médiá
Od začiatku sme vedeli, že len s online kampaňou  si nevystačíme. Potrebovali sme aj tradičné médiá, ktoré majú v kombinácii s dobrou online kampaňou veľkú silu. Vďaka úzkej spolupráci s klientom sme dokázali dostať výstavu do viacerých televízií, denníkov, magazínov aj do slovenských rádií.   Danubiana cítila výrazný nápor ľudí po odvysielaní rannej show rádia FM aj na rádiu Slovensko.

S kreatívnym promom a ´la pracie štítky sme sa objavili aj Fashion Live 2018 a v KC DUNAJ.

 Čerešničkou bola mini querilla na bratislavskej hrádzi, ktorú sme polepili nálepkami.
Prečítajte si viac:

Tvárou kampane bol Richard Stanke, ktorého sme nasadili do online spotu aj neskôr do bannerov. 

Nezabudli sme ani na deti. Veď #textiljebabyfriendly
Výstava ponúkala naozaj mnohé snové inštalácie aj pre najmenších.  Najfotografovanejším dielom výstavy bol rozhodne hačkovaný krásavec od Renáty Ormandíkovej. Volá sa Muzikanti z Brém.V spolupráci s rodinnými portálmi sme zatopovali články na prvé odporúčané pozície, čo sa ukázalo ako dobrý ťah. Matky majú proste dobré akcie  v merku a prišli v hojnom počte.

Influenceri z Instagramu priniesli na výstavu paštikový chlieb a kus človečiny

V rámci kampane sme nadviazali viaceré spolupráce s lokálnymi mikro – influencermi. Ďakujeme profilom Lenkin Svet, Cisárove nové šaty, Kataríne Augustinič,  Lyd Ondruš aj Nie je Túra Bez Štúra, že si našli čas a podporili projekt bez nároku na honorár. Inak, instagramový profil sme za 2 mesiace vybudovali z počtu fanúšikov 0 na 1150. Jazyk výstavy sme nastavili súčasný a veľmi ľahký.

https://www.instagram.com/textile_art_of_today/

Herečka Lyd Ondruš nám krásne cez stories pokryla celý svoj výlet do Danubiany od momentu, ako si do krabičky pripravila paštikový chlieb, cez cestu autobusom s priateľom Slovníkom cudzích snov,  až po spontánne reakcie na diela priamo v Danubiane. To je presne to, čo potrebujú umelecké výstavy. Spontánnosť a autentické reakcie typu „Wow, chápete, ona spravila celého koňa…z textilu, kokos“. Lebo umenie je emócia.

Vďaka projektu vieme, ako by si Slováci pomenovali svoje planéty

O lístky na výstavu sme súťažili tiež tvorivo.  Ľudia mohli písať, ako by sa volala ich planéta a koho by si na ňu zobrali. Cez túto galaktickú súťaž sme promovali virtuálny výlet po planétach, ktorý bol tiež súčasťou výstavy. A tak vznikli veľmi milé planéty ako Slaný karamel, Proseccozadarmoforever,  Lietajúca vážka, Planéta ciruskantských potápačov, Raxacoricofallapatorius, Mimózna epopej, Planéta Káva, na ktorej by bolo veľa šteniatok, Perina a planéta Jožo. Je skvelé, keď vám návštevníci sami generujú obsah na komunikáciu.

A čo bude ďalej?

Pokračujeme.  Výstava bude mať v januári veľkú reinštaláciu v Tatranskej galérii v Poprade  a my máme kopec  materiálu, ktorý sme v „prvom kole“ nestihli použiť. Veď zima je ideálny čas zabaliť sa do textilu. #textilhrejivy

Chcem kampaň

Info
Dátum:

20.11.2018

Kategória:

Graphic Design, Kampane