Mestská televízia Trnava

Mestská televízia Trnava

Vstúpte do obrazu

My sme už vstúpili

Keď začali lokálne televízie na Slovensku vysielať, nosili sa šuštiaky a flanelové košele.  Väčšina sa dvadsať rokov nezmenila. Aj tej „našej“ Mestskej televízii Trnava svietili retro flanelové štvorčeky v logu od roku 1997.

Našťastie, už to nie je pravda. Odvážna riaditeľka Mestskej televízie Trnava sa rozhodla prezliecť televíziu do nového outfitu. Spolu s nami.

Zbohom flanelové logo. Vitaj brand, ktorý oslovuje mladé publikum.

Najprv trochu filozofie, emócie a audiovizuálneho susedstva.

Áno, audiovizuálne susedstvo. Práve v ňom tkvie sila lokálnych televízií. Diváci poznajú nielen miesta, na ktorých reportáže vznikajú, ale aj ľudí, ktorí sa v nich objavia.

Sú to správy z vedľajšej ulice, zo školy, ktorú sme navštevovali, reportáže z parku, kde sme mali prvé rande, z trhoviska, kam v sobotu chodíme na rajčiny...

Sú to malé príbehy, krátke formáty z obyčajného ŽIVOTA. MESTA. ČLOVEKA.

Otvorený slogan

Pocit vzájomnosti a blízkosti sme sa snažili vniesť do samotného sloganu aj vizuálnych prvkov. Zvolili sme interaktívny slogan Vstúpte do obrazu, ktorý deklaruje otvorenosť, „informačnú pohostinnosť“ televízie a vzájomný priestor, ktorý televízia v rámci mesta poskytuje.

Divákov pozýva do obrazu v dvoch plánoch:

  1. ako divákov
  2. ako tvorcov samotného obsahu

V rámci lokálneho priestoru sa totiž z diváka ľahko stane autor, tvorca námetu, respondent, ktorý môže vstúpiť do obrazu a obohatiť vysielanie cez svoje názor, postoj, inšpiráciu,  ľudský aj odborný vhľad do témy.

Logo z troch čiarok a ikonický branding

Nové logo Mestskej televízie Trnava poteší všetkých POZITÍVNE naladených trnavských lokálpatriotov, aj keď vzniklo ako NEGATÍV písmena T.

Z loga sme totiž postavili známe trnavské dominanty ako stredoveké hradby, Divadlo J. Palárika, Hrubý kostol, Trojičku, a vlastne, celé mesto. Pre klienta sme do typografie vybrali font písma Montserrat, ktorý v sebe nesie urbanistické prvky a prvky mestskej kultúry.

Úspešná bola aj edícia letných odznakov pre trnavských vinárov, kávičkárov, cyklistov a milovníkov zmrzliny. V animáciách sme zas z logotypu vytvorili sériu štylizovaných ikon pre spravodajstvo, publicistiku, šport, kultúru a ďalšie oblasti vysielania televízie, s ktorými pracuje vo svoje predelovej grafike.

Súčasný vizuálny štýl nám poskytuje ďalšie možnosti pre grafickú nadstavbu pre sezónne a lokálne témy ako Vianoce a Veľká noc v meste či Trnavský jarmok.

Energické televízne predely

V predeloch, ktoré animačne zastrešili náš mladší brat CUBEtoCUBE, sme grafickému štýlu nechali väčšiu voľnosť, upustili od konštrukčnej geometrie, aby vznikla prirodzená synergia grafiky s emotívnymi slow motion zábermi, v ktorých centre stojí človek. Televízia je súčasťou mesta a mesto sú ľudia.

Launch značky na hradbách

Na uvedenie novej vizuality do života sme vybrali stredoveké hradby – silné a autentické médium, ideálne na veľkoplošnú projekciu. Z uvedenia nového identu sa nám podarilo vytvoriť zapamäteľný a emotívny okamih, ktorý upriamil pozornosť na otvorenosť televízie, ktorá chce b viac medzi ľuďmi, v centre diania, nie schovaná za bránou radnice.

Hradby nesú aj iný odkaz. Spájajú v čase, aj v priestore – sú na rozhraní starého mesta a novej časti Trnavy, takže na rozlúčku so starou vizualitou a uvedenie novej boli ideálnym nosičom.

Vstúpte do obrazu. My sme už vstúpili. 

Stretnime sa

Info
Dátum:

01.06.2017

Kategória:

Branding, Graphic Design, Video