Rebranding | Divadlo Jána Palárika v Trnave

Rebranding | Divadlo Jána Palárika v Trnave

Veľa povolaných, málo vyvolených pre Divadlo Jána Palárika

Aj tak sme sa cítili, keď sme z 23 oslovených štúdií postúpili do užšieho kola tendra na rebranding  pre Divadlo Jána Palárika v Trnave (DJP). Nebudeme to dramatizovať, 6 člennú porotu na čele s Máriou Riškovou – riaditeľkou Slovenského centra dizajnu sme presvedčili a odvtedy je DJP jedným z najlepších klientov CUBE studia.

Nebudeme páliť knižnice ani rúbať zdravý strom

Rebranding  a redizajn identity inštitúcie akou je divadlo si vyžaduje odvahu a skrotenie dizajnérskeho ega, ktoré by sa chcelo vyšantiť na krásnej identite. Potom príde na rad premýšľanie nad xyzq faktormi, ktoré vizuálnu komunikáciu divadla ovplyvňujú a ktoré ovplyvňuje ona. A tak sme sa rozhodli, že neprídeme ako talianskí futuristi, nebudeme požadovať vypálenie knižníc, ani vyvraždenie existujúcich grafických symbolov divadla a nenastavíme kalendár na rok nula. Ale radšej priznáme históriu. Ponecháme, čo je zdravé, čo potrebuje upratať, upraceme a čo chýba dotvoríme.

Rebranding Evolúcia identity DJP

A tak sme graficky „vyčistili“ existujúce logo DJP, ktoré symbolizuje divadelné kukátko. Dostalo tak pravidelnosť, rytmus a novú dynamiku, z ktorej sme odvodili celý systém budovania vizuálnej identity. Nové logo stále tvarovo odkazuje na to pôvodné, čo marketingovému a finančnému oddeleniu divadla dáva možnosť zapracovávať zmeny postupne a nie nárazovo. Takto sme splnili jedno z dôležtých kritérií, ktoré sme si sami dali: 

Vytvoriť funkčnú identitu, ktorú môžeme začať aplikovať okamžite, proces zmeny identity a rebranding sa dá rozložiť v čase a tým sa vyhneme obrovským jednorazovým finančným prostriedkom na produkciu (od polepov aút až po internú navigáciu).

Moderná konzerva

Ďalším kritériom pre rebranding bolo rešpektovanie hlavnej cieľovej skupiny DJP, ktorou sú vzdelaní alebo o kultúru sa zaujímajúci ľudia v strednom a vyššom veku a súčasne nájsť prienik, aby komunikácia divadla bola schopná osloviť aj mladšie generácie. A tak vznikla moderná konzerva, ktorá ťaží z tradičnej, dobre čitateľnej pätkovej typografie, práce s rytmom a symetrickým striedaním grafických prvkov či práce s negatívnym priestorom. Vyhli sme sa tendenčným farebným škálam a celú identitu postavili tak, aby mohla fungovať len v čierno-bielej variante. A ak už farby potrebujeme, tak sme vybrali farby tlmenejšie, ako keď sedíte v prítmi javiska a s kukátkom v ruke čakáte na emócie a zážitok na javisku.

Čistotu a nadčasovú jednoduchosť sme preniesli aj do nového webového sídla DJP, plagátov, programových letákov a magazínu DIVADLO, ktoré vychádza každé tri mesiace.

 

Boli ste už v DJP na predstavení? Neváhajte! Hrajú výborne. My sme s nimi strávili jedno krásne tendrové leto, TEMPERAMENTnú jeseň, LES pracovných dní a veríme, že KOMPLETNÝ SHAKESPEARE ZHLTNUTÝ ZA 120 MINÚT nám neuštedrí  KOPANEC.

Potrebujete refrešnúť vašu identitu?
Dajme kávu a porozprávajme sa!

Info
Dátum:

04.12.2019

Kategória:

Branding, Graphic Design, Webdesign