Značka zamestnávateľa je lokálna záležitosť.
Základom komunikácie pre značku zamestnávateľa je lokálny web s dobrým a autentickým obsahom.
ON Semiconductor je globálna rešpektová spoločnosť, jeden z TOP hráčov v oblasti technologických lídrov sveta. Sídlo má v Amerike s pobočkami a výrobným závodmi v Európe i v Ázii.
Naša spolupráca sa naštartovala v Piešťanoch, kde sme začali tvoriť koncepciu pre komunikáciu pre značku zamestnávateľa pre Slovensko. Viac o postupe a výsledkoch si môžete pozrieť v case study.
Dobré výsledky najmä v náraste počtu žiadostí na voľné pozície a aj v náraste znalosti značky u potenciálnych zamestnancov boli tým najlepším odporúčaním, aby prišlo nové zadanie z Čiech – Značka zamestnávateľa a jej komunikácia pre ON Semiconductor v Českej republike.
Každá pobočka je iná, má rozdielne zloženie pracovných pozícií, odlišné tímy a špecializácie a v neposlednom rade aj mentalita ľudí v jednotlivých krajinách a regiónoch je rozdielna. To je základný dôvod, prečo sa má budovať značka zamestnávateľa lokálne.
hovorí Alena Mazánová, ktorá stojí vždy na začiatku celého procesu empoyer brandingu.
ON Semiconductor v Piešťanoch má úplne iné oddelenia a počet zamestnancov cca 300. V Rožnove je napríklad obrovská výroba s počtom cca 3000 zamestnancov. V Brne je vývojové centrum. Všetkých spája stabilná a rešpektovaná značka, ale keď chcete autentickú komunikáciu, musíte ísť hlbšie.
A tak sme niekoľko dní strávili v Rožnove pod Radhoštěm a v Brne, aby sme na workshopoch pochopili špecifiká, firemnú kultúru a motivácie jednotlivých skupín zamestnancov pracovať a rozhodovať sa pre prácu v ON Semiconductor. Zároveň sme pochodili celú spoločnosť krížom krážom s fotoaparátom v ruke, aby sme zachytili momenty, firemnú kultúru, pracovnú atmosféru a prostredie.
Fotenie je vynikajúca príležitosť na neformálne debaty s ľuďmi vo výrobe, či v kanceláriách. Základ niektorých claimov vznikol práve pri fotení, z vyjadrení a názorov ľudí. Aj ľudia vo výrobe sú často dobrí copywriteri.
Naše zistenia sa pretavili do claimov, textov, príbehu, citácií a fotografií, ktoré sú najzreteľnejšie vidieť na webstránke, ktorá je tiež dielom nášho štúdia.
Kariérna webstránka je samozrejme lokálna. Existuje spolu s globálnym webom, ktorý je však prioritne zameraný na zákazníka a imidž globálnej spoločnosti, nie na lokálne pomery v konkrétnej pobočke.
Ak je značka zamestnávateľa aj vašou témou, neváhajte nás kontaktovať, radi vám navrhneme termín nezáväzného rozhovoru.
Máme skúsenosti a prevedieme vás celým procesom a zároveň zrealizujeme kompletné výstupy.
19.04.2019
Employer branding, Photography, Webdesign