Z verchov hučia zimňe vody dodola, jej predkovej jej dali meno Rejdova.
Jedálenské prestierania Tarandattu sú ručne tkané výrobky, pôvodom z dedinky Rejdová. Technika tkania je vycizelovaná z generácie na generáciu. V produktoch je citeľná kombinácia rukopisu starej mamy a súčasného minimalistického dizajnu.
Zadanie:
Našou úlohou bolo povýšiť tradičný výrobok na luxusný brand, navrhnúť logotyp, vizuály, ktoré na stôl prinesú okrem estetického servírovania jedla aj príbeh.
Inšpirácia:
Hudbou.
Prečo práve hudba?
Keď sme začali študovať technologický proces tkania, tkáčske krosná nám pripomenuli hru na klavíri. Bavlnené nite sú v krosnách navinuté do tzv. osnovy a tkáčske virtuózky udierajú v rytme staccata do podnoží a v osnovách tak ožívajú bavlnené etudy. Hudobná „terminológia“ sa objaví aj vo finálnom príbehu.
Hudba všeobecne navodzuje istý pocit slávnosti a dokáže aj z obyčajných raňajok vykúzliť komorný okamih s našimi najbližšími.
Aký príbeh sme utkali?
Stolujte nevšedne. Oslavujte čas.
S dizajnovým prestieraním z dielne Tarandattu utkáte z každého stretnutia za jedálenským stolom najdôležitejší okamih dňa.
Moderato, Allegretto..
Oslavujte komorné večery aj symfonické rána s tými, čo máte najradšej.
Tu, kde je dovolené mať svoj vlastný rytmus.
Improvizovať.
Snívať.
A raňajkovať v pyžame.
Tarandattu. Utkané pre slávnostný okamih.
Poctivý logotyp
Vizuálne je logotyp Tarandattu inšpirovaný poctivým remeslom, ornamentom, pričom štylizovane pracuje s písmenom T, ktoré má v názve produktu dominantné postavenie.
Vizuálne v ňom možno identifikovať motív včely, všeobecne symbolizujúci pracovitosť, poctivosť, vytrvalosť,energiu či prepojenie na prírodu a prírodné materiály. V neposlednom rade je v logu zakomponovaná významová hudobná paralela ladnosti, ktorá povyšuje logo na symbol hudobného prvku tkaných bavlnených etúd z dielne Tarandattu.
Farebnosť
Základnú náladu určuje hnedozlatá farba. Hnedá ako symbol zviazania sa s pôvodným, domovom, so zemou, tradičným spája v sebe okrem iného pokoj, teplo, dôstojnosť. Zlatý akcent stimuluje aktivitu, optimizmus. Zlatá je symbolom vznešenosti, hojnosti a a spája prvky najvyšších hodnôt.
Vizuál
Vizuály minimalisticky cez jednoduchý a hravý foodstyling zachytávajú každodenné príbehy s Tarandattu, ktoré sa odohrávajú (nielen) na stole.
Názvoslovie
Názvy jednotlivých produktov sa tvoria podľa názvov jedla a v súvislosti s charakteristickou farebnosťou vybraného jedla a prestierania. Pre e-shop, prípadne iný produktový dizajn je vhodné pracovať so schematickým znázornením vzoru.
Vizitka
Design vizitky vychádza priamo z filozofie produktu a je jeho minimalistickým stvárnením. Pracuje sa ručne s reálnym tkaným materiálom, látkou a tlačou na textil, čo zaručuje originalitu, jedinečnosť a autentickosť.
Dobrú chuť k vašim rodinným etudám.
02.08.2016
Branding, Graphic Design, Photography