My sme už vstúpili
Keď začali lokálne televízie na Slovensku vysielať, nosili sa šuštiaky a flanelové košele. Väčšina sa dvadsať rokov nezmenila. Aj tej „našej“ Mestskej televízii Trnava svietili retro flanelové štvorčeky v logu od roku 1997.
Našťastie, už to nie je pravda. Odvážna riaditeľka Mestskej televízie Trnava sa rozhodla prezliecť televíziu do nového outfitu. Spolu s nami.
Zbohom flanelové logo. Vitaj brand, ktorý oslovuje mladé publikum.
Áno, audiovizuálne susedstvo. Práve v ňom tkvie sila lokálnych televízií. Diváci poznajú nielen miesta, na ktorých reportáže vznikajú, ale aj ľudí, ktorí sa v nich objavia.
Sú to správy z vedľajšej ulice, zo školy, ktorú sme navštevovali, reportáže z parku, kde sme mali prvé rande, z trhoviska, kam v sobotu chodíme na rajčiny...
Sú to malé príbehy, krátke formáty z obyčajného ŽIVOTA. MESTA. ČLOVEKA.
Pocit vzájomnosti a blízkosti sme sa snažili vniesť do samotného sloganu aj vizuálnych prvkov. Zvolili sme interaktívny slogan Vstúpte do obrazu, ktorý deklaruje otvorenosť, „informačnú pohostinnosť“ televízie a vzájomný priestor, ktorý televízia v rámci mesta poskytuje.
Divákov pozýva do obrazu v dvoch plánoch:
V rámci lokálneho priestoru sa totiž z diváka ľahko stane autor, tvorca námetu, respondent, ktorý môže vstúpiť do obrazu a obohatiť vysielanie cez svoje názor, postoj, inšpiráciu, ľudský aj odborný vhľad do témy.
Nové logo Mestskej televízie Trnava poteší všetkých POZITÍVNE naladených trnavských lokálpatriotov, aj keď vzniklo ako NEGATÍV písmena T.
Z loga sme totiž postavili známe trnavské dominanty ako stredoveké hradby, Divadlo J. Palárika, Hrubý kostol, Trojičku, a vlastne, celé mesto. Pre klienta sme do typografie vybrali font písma Montserrat, ktorý v sebe nesie urbanistické prvky a prvky mestskej kultúry.
Úspešná bola aj edícia letných odznakov pre trnavských vinárov, kávičkárov, cyklistov a milovníkov zmrzliny. V animáciách sme zas z logotypu vytvorili sériu štylizovaných ikon pre spravodajstvo, publicistiku, šport, kultúru a ďalšie oblasti vysielania televízie, s ktorými pracuje vo svoje predelovej grafike.
Súčasný vizuálny štýl nám poskytuje ďalšie možnosti pre grafickú nadstavbu pre sezónne a lokálne témy ako Vianoce a Veľká noc v meste či Trnavský jarmok.
V predeloch, ktoré animačne zastrešili náš mladší brat CUBEtoCUBE, sme grafickému štýlu nechali väčšiu voľnosť, upustili od konštrukčnej geometrie, aby vznikla prirodzená synergia grafiky s emotívnymi slow motion zábermi, v ktorých centre stojí človek. Televízia je súčasťou mesta a mesto sú ľudia.
Na uvedenie novej vizuality do života sme vybrali stredoveké hradby – silné a autentické médium, ideálne na veľkoplošnú projekciu. Z uvedenia nového identu sa nám podarilo vytvoriť zapamäteľný a emotívny okamih, ktorý upriamil pozornosť na otvorenosť televízie, ktorá chce byť viac medzi ľuďmi, v centre diania, nie schovaná za bránou radnice.
Hradby nesú aj iný odkaz. Spájajú v čase, aj v priestore – sú na rozhraní starého mesta a novej časti Trnavy, takže na rozlúčku so starou vizualitou a uvedenie novej boli ideálnym nosičom.
Vstúpte do obrazu. My sme už vstúpili.
01.06.2017
Branding, Graphic Design, Video