Divadlo Jána Palárika v Trnave

Divadlo Jána Palárika v Trnave

Veľa povolaných, málo vyvolených pre Divadlo Jána Palárika

Aj tak sme sa cítili, keď sme z 23 oslovených štúdií postúpili do užšieho kola tendra na zmenu identity pre Divadlo Jána Palárika v Trnave (DJP). Nebudeme to dramatizovať, 6 člennú porotu na čele s Máriou Riškovou – riaditeľkou Slovenského centra dizajnu sme presvedčili a odvtedy je DJP jedným z najlepších klientov CUBE studia.

Nebudeme páliť knižnice ani rúbať zdravý strom

Redizajn identity inštitúcie akou je divadlo si vyžaduje odvahu a skrotenie dizajnérskeho ega, ktoré by sa chcelo vyšantiť na krásnej identite. Potom príde na rad premýšľanie nad xyzq faktormi, ktoré vizuálnu komunikáciu divadla ovplyvňujú a ktoré ovplyvňuje ona. A tak sme sa rozhodli, že neprídeme ako talianskí futuristi, nebudeme požadovať vypálenie knižníc, ani vyvraždenie existujúcich grafických symbolov divadla a nenastavíme kalendár na rok nula. Ale radšej priznáme históriu. Ponecháme, čo je zdravé, čo potrebuje upratať, upraceme a čo chýba dotvoríme.

Redizajn Evolúcia identity DJP

A tak sme graficky „vyčistili“ existujúce logo DJP, ktoré symbolizuje divadelné kukátko. Dostalo tak pravidelnosť, rytmus a novú dynamiku, z ktorej sme odvodili celý systém budovania vizuálnej identity. Nové logo stále tvarovo odkazuje na to pôvodné, čo marketingovému a finančnému oddeleniu divadla dáva možnosť zapracovávať zmeny postupne a nie nárazovo. Takto sme splnili jedno z dôležtých kritérií, ktoré sme si sami dali: 

Vytvoriť funkčnú identitu, ktorú môžeme začať aplikovať okamžite, proces výmeny celého brandu sa dá rozložiť v čase a tým sa vyhneme obrovským jednorazovým finančným prostriedkom na produkciu (od polepov aút až po internú navigáciu).

Moderná konzerva

Ďalším kritériom bolo rešpektovanie hlavnej cieľovej skupiny DJP, ktorou sú vzdelaní alebo o kultúru sa zaujímajúci ľudia v strednom a vyššom veku a súčasne nájsť prienik, aby komunikácia divadla bola schopná osloviť aj mladšie generácie. A tak vznikla moderná konzerva, ktorá ťaží z tradičnej, dobre čitateľnej pätkovej typografie, práce s rytmom a symetrickým striedaním grafických prvkov či práce s negatívnym priestorom. Vyhli sme sa tendenčným farebným škálam a celú identitu postavili tak, aby mohla fungovať len v čierno-bielej variante. A ak už farby potrebujeme, tak sme vybrali farby tlmenejšie, ako keď sedíte v prítmi javiska a s kukátkom v ruke čakáte na emócie a zážitok na javisku.

Čistotu a nadčasovú jednoduchosť sme preniesli aj do nového webového sídla DJP, plagátov, programových letákov a magazínu DIVADLO, ktoré vychádza každé tri mesiace.

Boli ste už v DJP na predstavení? Neváhajte! Hrajú výborne. My sme s nimi strávili jedno krásne tendrové leto, TEMPERAMENTnú jeseň, LES pracovných dní a veríme, že KOMPLETNÝ SHAKESPEARE ZHLTNUTÝ ZA 120 MINÚT nám neuštedí  KOPANEC.

Info
Dátum:

04.12.2019

Kategória:

Branding, Creative, Graphic Design, Webdesign